Aventura cu noul SUV Jaguar în Munții Ciucaș a început cu alți 600 de kilometri mai devreme, când am pornit din București cu direcția Iași, acolo unde urma să ajungă în weekend-ul respectiv #CaravanaEPACE, în cadrul căreia modelul putea fi testat de cei curioși. Și au fost mulți oameni cărora Jaguar E-PACE le-a stârnit interesul, cu atât mai mult cu cât e primul SUV compact al mărcii. Pe lângă asta, mai are și un preț de pornire care-l face și mai atractiv!

M-am alăturat pentru câteva ore caravanei, prilej cu care am vizitat din nou Iașul, orașul care mi-e tare drag și în care mă bucur să revin. Am găsit aici, din nou, cadrele perfecte pentru o plimbare la răsărit. Nu ratez ieșirile foto la răsărit nicăieri unde ajung. La orele în care se arată soarele, mai ales vara, locurile sunt, de cele mai multe ori, lipsite de agitație, liniștite, aproape pustii. Sunt momente pe care nu le mai găsești în nicio altă parte a zilei.

Și recunosc că noul Jaguar s-a încadrat perfect în locurile unde am oprit să-l fotografiez, semn că poate fi în același timp și partenerul elegant din oraș, dar și prietenul aventuros cu care să pornești pe drumuri de munte, așa cum vei vedea mai jos.

Modelul pe care l-am condus (mai bine de 1.000 de kilometri până la finalul călătoriei) era Jaguar E-PACE S AWD, cu motor diesel de 2.0 litricutie automată și 150 de cai putere… jucăuși. Pe lângă asta, m-am bucurat din plin de plafonul panoramic, care te ajută să te relaxezi complet atunci când tragi pe dreapta preț de câteva minute. Prețul modelului condus de mine este de aproximativ 40.000 de euro. E bine de știut că prețul noului SUV Jaguar începe de la 26.000 de euro + TVA.

Pe măsură ce adunam tot mai mulți kilomteri împreună, începeam să apreciez din ce în ce mai mult confortul și relaxarea pe care mi le oferea. Nu-mi venea să mai cobor de la volanul lui E-PACE, iar când am văzut cât de bine s-a descurcat pe drumurile dificile din Ciucaș, mi-am dat seama că poate fi un partener de încredere în orice situație.

Jaguar E-PACE: Aventura din Munții Ciucaș

În Ciucaș am ajuns după un drum de câteva ore din Iași, pe un traseu frumos tare: Pașcani – Roman – Bacău – Pasul Oituz – Târgu Secuiesc – Sfântu Gheorghe – Săcel – Cheia. Deși am petrecut vreo 6 ore pe această rută, cu o oboseală zdravănă adunată din ultimele zile, n-am simțit nici măcar un pic de discomfort pe durata condusului. Mașina știe să fie suficient de „îndrăzneață” cât să nu te plictisească la volan, dar și suficient de confortabilă încât să te facă să conduci relaxat.

Îmi propusesem să ajung înaint de apusul soarelui pe traseul care urca în Munții Ciucaș, adică la Cabana Ciucaș, unde urma să înoptez timp de 2 zile. Aici avea să fie „baza” călătoriei din cel de-al doilea episod #DeasupraMuntilorRomaniei. Știam că drumul forestier care duce la cabană nu-i chiar ușor de parcurs și voiam să-l fac pe lumină.

Am ajuns la limită aici, așa că n-am zăbovit prea mult până să încep urcarea. Primii kilometri ai acestui drum sunt ușor de parcurs de orice mașină. Situația se complică pe ultimele serpentine, care au un grad de înclinație foarte mare și sunt „pavate” cu grinzi similare celor de sub căile ferate pentru o aderență mai bună. N-ai loc să-ți iei „avânt”, așa că trebuie să ai încredere în mașina ta înainte să te încumeți pe această porțiune de drum.

Sistemul APSC

Sistemul APSC – All Surface Progress Control a fost cheia parcurgerii porțiunilor ăstora fără niciun fel de grijă. Activezi sistemul, setezi viteza cu care vrei mașina să meargă, iar ea urcă ori coboară menținând viteza aleasă de tine. În același timp, presupune care e suprafața pe care rulează mașina și controlează tracțiunea în așa fel încât să obțină maximul de aderență. Am urcat și singur în mașină și cu mașina plină (5 oameni în total – cum? vei citi puțin mai jos, bagaje). La fel am procedat și la coborâre. Incredibil de util acest sistem!

5 oameni în mașină cu tot cu bagaje? Cum au încăput? Cum 5? Coborând de la cabană pentru câteva fotografii, m-am întâlnit cu un grup de 5 amici veniți să urce pe munte. Le-a atras atenția E-PACE-ul pe care nu-l mai văzuseră până atunci, așa că am început să povestim despre mașina cu care făcusem deja câteva sute de kilometri și de care începusem să mă cam îndrăgostesc.

„Haideți cu mine sus!”, le spun la un moment dat. Câteva secunde mai târziu, eram 5 oameni (dintre care trei băieți bine făcuți) în mașină. Și-am ajuns cu toții sus, la cabană, fără ca mașina să gâfâie câtuși de puțin. Așa cum vei vedea în clipul de mai jos, nu s-a dat deloc în lături de la ultimele urcări foarte abrupte.

Experiența completă? Una incredibil de plăcută! Când m-am urcat din nou în mașină, după 2 zile în care am străbătut zeci de kilometri pe traseele din Ciucaș, m-am simțit ca într-un centru de relaxare. Iar aglomerația pe care am prins-o pe drum, n-a făcut decât să prelungească starea asta.

Privirile întoarse după mașină? Suficient de multe cât să răspund câtorva întrebări ale oamenilor curioși, opriți să afle mai multe despre mașină.

Te invit să arunci o privire peste toate imaginile surprinse atât din dronă, cât și de la sol, cu noul SUV compact Jaguar în inima Munților Ciucaș, dar și pe traseul până la ei.

Citește Episodul 2 – Munții Ciucaș din proiectul Zbor peste Munții României.

Distribuie articolul
Articol scris de
Dragoș Asaftei
Sunt pasionat de fotografie din 2008, iar din vara anului următor am început să scriu pe acest blog. Îmi plac fotoreportajele și fotografiile aeriene. În momentul de față lucrez la proiectul Zbor peste Munții României, în cadrul căruia fotografiez și filmez din dronă cei mai spectaculoși munți din țara noastră.
Zbor peste Munții României este un proiect lansat în 2018 de Dragoș Asaftei și oferit de AQUA Carpatica
AQUA Carpatica

Comentarii

Citește și alte articole de pe site